Методична робота ДЮСШ №2
Кадрове забезпечення
Укомплектованість закладу кадрами у 2014/2015 н.р. для здійснення навчально-тренувального та виховного процесу складає 94,4%. Вакансія – 1 ставка тренера-викладача. Штатний розпис Комунального закладу Білоцерківської міської ради Дитячо-юнацької спортивної школи № 2, затверджений начальником управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, відповідає вимогам чинного законодавства.
На даний час у КЗ БМР ДЮСШ № 2 працює 17 тренерів, із них 12 чоловік – штатні.
Освітній рівень педагогічних працівників становить: вища фізкультурна освіта – 17 ( 100 %); На даний час у школі працює 2-майстри спорту України та Радянського Союзу.
Якісний склад тренерів-викладачів за педагогічним стажем ( штатні) у 2014 році
№ з/п |
Стаж роботи |
Кількість |
% |
1 |
До 30- років |
11 |
91,7 |
2 |
3-10 років |
4 |
33,3 |
3 |
10-20 років |
2 |
16,7 |
4 |
Понад 20 років |
5 |
41,7 |
Віковий склад педагогічних працівників ( штатні) у 2014 році
№ з/п |
Вік |
Кількість |
% |
1 |
До 30 років |
3 |
25 |
2 |
30-40 років |
1 |
8,3 |
3 |
40-50 років |
3 |
25 |
4 |
50-60 років |
3 |
25 |
5 |
60 р і старші |
2 |
16,7 |
Аналіз тренерського складу школи показує, що віковий ценз тренерів-викладачів в процентном співвідношенні розподіляється рівномірно по всіх вікових групах. Це свідчить про те, що в школі ведеться робота по підготовці та удосконаленню педагогічного досвіду тренерського колективу.
Сьогодні перед школою стоїть завдання поступового омолодження тренерсько-викладацького складу. Та, за останні роки школа поповнилась молодими спеціалістами:
2009 рік - Глиняна Юлія Миколаївна – тренер-викладач з легкої атлетики закінчила Переяслав –Хмельницький державний педагогічний університет ім.Г.Сковороди;
2012 рік – Мельник Марина Володимирівна – тренер-викладач з плавання, закінчила Житомирський державний університет ім.Івана Франка ;
Одним із чинників стабільності тренерсько-викладацького складу є підтримка та стимулювання молодих педагогів, розкриття їх творчого потенціалу, методична допомога в підвищенні кваліфікації.
Основною формою роботи з молодими фахівцями є співпраця з ними досвідчених тренерів-наставників. Прикладом такої співпраці є тандеми досвідчених і молодих спеціалістів: відділення плавання- старший тренер, майстер спорту СРСР, тренер І категорії Масликов Євгеній Володимирович та тренер-викладач Мельник Марина Володимирівна; відділення легкої атлетики- майстер спорту України, тренер І категорії Ляхова Ірина Володимирівна та тренер-викладач Глиняна Юлія Миколаївна..
Динамічно розвивається діяльність школи молодого тренера.
Підготовка вихованців на різних етапах підготовки та якість навчально-тренувального процесу залежить від кваліфікації тренерів-викладачів, їх професійної майстерності. Атестація тренерів-викладачів, присвоєння кваліфікаційних категорій проводиться відповідно до Порядку проведення атестації тренерів, затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 19 липня 2012 року № 829 обласною кваліфікаційною комісією Управління з питань фізичного виховання і спорту Київської обласної державної адміністрації 1 раз на 4 роки. Для отримання категорії тренери проходять курси підвищення кваліфікації один раз на 5 років у центрі підвищення кваліфікації та післядипломної освіти Національного університету фізичного виховання і спорту України.
З метою підвищення професійної компетенції тренерів складено перспективний план проходження атестації та розроблені заходи щодо його здійснення.
Таблиця професійної кваліфікації педагогічних працівників школи за 2012-2014рр.
Категорії / роки |
2012 |
2013 |
2014 |
Вища |
3 |
3 |
3 |
Перша |
6 |
7 |
7 |
Друга |
1 |
1 |
1 |
На даний момент 64,7% тренерів-викладачів мають кваліфікаційні категорії. Із загальної кількості тренерів: 3 чол. – вища категорія, 7 чол. – перша категорія, 1 чол. – друга категорія.
Науково-методична діяльність спортивної школи спрямована на удосконалення системи роботи з підвищення теоретичної та практичної підготовки тренерсько-викладацького складу. Основна колективна форма методичної роботи в школі – тренерська рада ( педагогічна), яка є органом створеним для вирішення основних питань діяльності закладу та визначення стратегічних напрямків роботи з кадрами, виходячи з нормативних документів і аналізу роботи тренерсько-викладацького складу. Засідання тренерської ради школи проводяться чотири рази на рік.
Постійно діючою в закладі є методична рада – колегіальний орган старших тренерів-викладачів спортивної школи, організований для підвищення професійної майстерності.
Основними завданнями методичної ради є :
- керівництво підготовкою і проведенням відкритих навчально-тренувальних занять;
- вивчення та узагальнення досвіду роботи тренерів-викладачів;
- наставництво;
- визначення стратегічних напрямків розвитку методичної роботи в школі;
- забезпечення суттєвого зростання якості навчально-тренувального процесу шляхом оптимізації методичної роботи в школі;
- за минулий навчальний рік проведено 4 засідання методичної ради згідно плану. В школі працюють 5 методобєднань з баскетболу, гімнастики спортивної ( юнаки, дівчата), плавання, фехтування. Проведено за минулий навчальний рік 34 засідання методоб’єднань з питань:
- затвердження планів роботи на рік і аналіз роботи за минулий;
- вимоги безпеки під час проведення занять з видів спорту та надання першої допомоги при травмах;
- розробки положень до чемпіонатів Київської області;
- перегляди та аналіз виступів найкращих спортсменів світу, тренувань провідних тренерів та обговорення можливостей включення нових методик до тренувального процесу у відділеннях;
- історії виникнення та розвитку видів спорту;
- методичні особливості занять з видів спорту;
- обговорення та підведення підсумків участі у всеукраїнських, міжнародних семінарах та конференціях тренерів, суддів;
- аналіз техніки та методика навчання з видів спорту.
Проводяться відкриті заняття з подальшим їх аналізом:
у 2012/2013 н.р. - 4 заняття :
- Масликов Є.В. ( плавання на групі ПП-2 р.н.);
- Євсєєва Н.І. ( відділення волейболу на групі ПП-3 р.н.);
- Глиняна Ю.М.( відділення легкої атлетики на групі ПБП-1 р.н.);
- Дем’янцев В.І. ( відділення панкратіону на групі ПБП-4 р.н.);
у 2013/2014 н.р. – 4 заняття:
- Гончаренко О.Ю.( відділення плавання на групі ПБП- 3 р.н.);
- Датій О.Г. ( відділення волейболу на групі ПП-2 р.н.);
- Глиняна Ю.М. ( відділення легкої атлетики на групі ПП-2 р.н.);
- Ашрафутдінов А.В.( відділення панкратіону на групі ПП-3 р.н.);
Таким чином, цілеспрямована методична робота дала відповідні позитивні результати:
- спостерігається зростання методичної активності, самоосвіта тренерів-викладачів; зокрема у 2013 р. старший тренер відділення плавання брав участь у методичної конференції, яку вів тренер національної збірної команди США з плавання Девід Сало; тренер відділення легкої атлетики Глиняна Ю.М. приймала участь у міжнародному семінарі тренерів з легкої атлетики під егідою ІААФ в м. Донецьк в 2012 році.
- розроблені методичні рекомендації з видів спорту;
- колективом школи надається методична допомога вчитеям фізичної культури загальноосвітніх шкіл міста, в організації та проведенні в позаурочний час фізкультурно-оздоровчих заходів з видів спорту, які культивуються в ДЮСШ;
Одним із структурних підрозділів спортивної школи є 2 медичних кабінети, в якому працюють 4 медичні сестри, вони розташовані на території в приміщенні басейнів – для обслуговування навчально-тренувальних занять.
Основними задачами медичних працівників у школі є :
- організація медичного забезпечення учнів ;
- проведення методичної роботи серед тренерського викладацького складу з корекції тренувального процесу на основі даних лікарського контролю за учнями;
- організація проведення поглиблених медичних оглядів на базі КОЛФД;
- динамічне спостереження за вихованцями школи, які мають відхилення у здоров’ї, із метою проведення лікувально-профілактичних та реабілітаційних заходів;
- організація і забезпечення медичного обслуговування спортивних заходів та змагань;
- аналіз випадків спортивного травматизму та планування заходів з його попередження;
- проведення серед тренерського складу, учнів активної пропаганди здорового способу життя, санітарно-просвітницької роботи з питань профілактики ВІЛ-інфекції, тютюнопаління, наркоманії, застосування допінгу.
Для реалізації цих задач медичні працівники школи спільно з керівництвом ДЮСШ № 2
- два рази на рік згідно графіку організовує поглиблені медичні огляди на базі КОЛФД та контролюють його виконання;
- результати медичних оглядів, лікарсько-педагогічних спостережень доводять до відома тренерів та керівництва школи для внесення змін у тренувальний процес;
- упроваджують передові методи роботи по лікарському контролю та спортивному тренуванню спільно з лікарями КОЛФД;
- здійснюють безпосередній медичний контроль за проведенням навчально-тренувальної роботи, а також у разі потреби надають першу медичну допомогу вихованцям;
- проводять додатковий медичний огляд перед участю у змаганнях, після захворювання або травми;
- контролюють використання вихованцями медико-відновлювальних та заборонених до вживання засобів;
- при необхідності проводять відсторонення від занять за станом здоров’я, контролюють додержання строків поновлення занять після захворювання або травми;
- здійснюють контроль за додержанням санітарно-гігієничних норм у місцях проведення навчально-тренувальних занять та змагань, а також під час їх проведення, температурний режим;
- ведуть облік та аналіз нещасних випадків і травм учнів під час занять;
- проводять із дітьми та їх батьками профілактичну роботу з попередження дитячого травматизму, різноманітних видів захворювань, отруєнь, виникнення шкідливих звичок, є бюлетні, підготовлені бесіди, які фіксуються в журналі санітарно-просвітньої роботи;
- медпрацівники школи згідно наказу МОЗ України № 280 від 23.07.2002 року контролюють терміни виконання профілактичних медичних оглядів працівниками школи. Результати профілактичних оглядів зберігаються у медичних кабінетах.
Робота медичного персоналу школи проходить у тісному діловому контакті з Київським обласним лікувально-фізкультурним диспансером та іншими закладами охорони здоров’я.
Медичні працівники ведуть облікову та звітну медичну документацію у встановленому чинним законодавством порядку.
У своїй роботі співробітники медичних кабінетів користуються наказами та іншими документами Міністерства охорони здоров’я, Міністерства освіти і науки, установ вищого рівня та диспансеру спортивної медицини.